Tuesday 12 February 2013

Giant Hypermarket & Kisah Disebaliknya

xde mood juge tiade mase nak hapdet blog skang ni..tapi disebabkan berlakunyenye 1 kejadian yg paling tidak diingini rase membuak2 nak hapdate..

jumaat lepas saye pergila ke Giant dengan tujuan membeli barang2 keperluan rumah..maklomla..manusie yg xbekerje macam saye ni harapkan duit elaun dari  ayah masuk dalam akaun baru boleh berbelanje lebey..hek3..

dipendekkan cerite yg panjang tibelah mase membayar..konon nak tambah treat point kalo gune kad debit Maybank tapi lain plak jadinye..punyela tunggu lame si cashier tergodek2 nak swipe kad yg mane die claim kad saye decline..untuk kali kedue die swipe saye tengokla die buat keje n saye nampak statusnye decline..since customer sebelum saye dok berhimpit2 ke arah saye yg saye paham maksudnye suh saye setelkan pembayaran dengan kadar segere so saye decide bayar gune cash..setel!

masalah bermule bile saye cek akaun maybank malam harinye..saye kehilangan sejumlah wang..maklomla..orang xberharte macam saye ni sangat2 particular dengan setiap sen baki dalam akaun..bile cek transaksi kad debit rupenye die da tolak jumlah perbelanjaan di Giant sebelumnye..okkk....*mulexsedaphati*



*resit pembayaran tunai dan juge bukti pembayaran melalui kad debit*



esok paginye saye kol Customer Service Giant n diorang datang setelkan ape yg patut..nasebla saye xbuang resit pembayaran so saye kepilkan skali bukti2 yg kukuh untuk 'dipersembahkan' pade org Giant 2..ingatkan senang nak setel..taappiiiii..macam HAMPEH!!!

 saye xberape berkenan deal dengan cashier yg mengandong lagak gangster beserte sikap acuh x acuh melayan customer mcm saye..waahh..naseb kau mengandong kalo x da lame aku tuuuut kan kau..xpe...seb bek adik di customer service entertain lebih sopan berbanding kau..owh..kebetulan mase di kaunter  tersebut ade 2 org india yg nak pulangkan barang yg dibeli dengan alasan harga yg dipaparkan xsame dengan harge yg diorang bayar..senang cerite..kes penipuan la ni..yltapi saye xnak amek pusing kes diorang yg paling saye concern ialah masalah saye!!

kesimpulan dari pertemuan pertame (ye..ade next meeting selepas itu) diorang hanye boleh pulangkan duit saye dalam bentuk 'credit term' itupun mengambil mase 1 bulan..kebetulan plak nak raye cine so diorang xleh nak investigate lebey2 sebab org hq suda coti..ape yg saye musykil ialah bile diorang check system xde BUKTI yg saye ade swipe kad debit pade hari kejadian...pfffttttt!

akibat dari janji manis adik customer service untuk call saye semule untuk update terkini maka saye pun menapak sekali lagi ke Giant untuk mendapatkan kepastian..naseb kali ni cashier yg incharge lebey mesra pelanggan n memberi keyakinan menyelesaikan ape yg patot untuk masalah saye neh..mase yg die perlukan ialah 1 minggu..baik...kite tunggu ape akan jadi lepas 1 minggu!!kalo xde penyelesaian..."I'll see u in court!!!"( waaaahhh...macam banyak duit ko nak hire lawyer kan??demand sungguh!)

sejujurnye...sejak kejadian tu saye memang fobia plus xde mood nak membeli-belah di Giant... "Peneraju Harga Terendah' konoooooooon!!

2 comments:

  1. kihkihkih... see in court tu yang xtahan tu ...hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. konon2 berani..padahal nak jumpe org kt Giant 2 pun mntk kakak temankan..huahuahua

      Delete

 

Coretan Kerajinan Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal