Tuesday 31 January 2012

Syukur Ya Allah..=)


of all of this time kehidupan saye macam orang berkabung (kind of)..bukan la sampai meratap, meraung2..hahaha..cume rase 'kosong', 'zero'..orang kate bile kt berperasaan begitu actually kite sebenarnye jauh dari Allah..yaaa..maybe that is one of the reason kenape saye sedemikian rupe..Allah itu Maha Penyayang..Dia masih sayangkan saye dengan care ape?? menguji saye dengan menarik sebentar nikmat sihat daripade saye..alhamdulillah saye cepat tersedar bahawesenye ia sebagai kafarah dose2 yg telah saye lakukan secare sedar ataupun x..

ujian yg Allah turunkan pade saye kali ni saye lalui dengan sabar n redha..biasenye kalo sakit, mulut ni mule la nak mengarut yg bukan2 tande tidak senang dengan 'kehadiran' penyakit tersebut..huhu..saye pun manusie biase yg penoh dengan kekurangan..merungut banyak sket2 tu memang da sebati dalam diri..astaghfirullah..inilah  perangai yg susah nak kikis dalam diri saye..huhu..


benarlah kata2 Allah...

“Dan sesungguhnya akan kami berikan cobaan kepadamu, dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa (pengikut) dan buah-buahan (biji-bijian). Dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar. Iaitu orang-orang yang apabila ditimpa musibah, mereka mengucapkan ‘Sesungguhnya kami adalah milik Allah dan kepadanyalah kami akan kembali’. Meraka itulah yang mendapat keberkatan yang sempurna dan rahmat dari Tuhannya, dan mereka itulah orang-orang yang mendapat petunjuk”. 
(Al Baqarah : 155-157 )

daaan..pagi ini..saye mendapat perkhabaran yg sangat2 gembire..keputusan peperiksaan untuk semester lepas..alhamdulillah..sesuatu yg sangat2 xdisangke..alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah..walaupun saye rase usehe yg saye lakukan tidak setimpal dengan keputusan yg saye dapat..saye sangat2 bersyukur sebab saye percaye dengan keberkatan di atas usehe yg saye lakukan..sentiaselah berniat baik n ikhlas serte niatkanlah kerana Allah sesungguhnye Allah akan sentiase merahmati segale perkara yg kite akan dilakukan..insyaAllah..=)

No comments:

Post a Comment

 

Coretan Kerajinan Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal